ROUTER W CENTRUM, CZYLI GDZIE USTAWIĆ NASZE URZĄDZENIE?

  • Umieść router w możliwie najbardziej centralnym miejscu mieszkania/domu.
  • Umieść urządzenie na podwyższeniu, nie umieszczaj go na podłodze.
  • Nie ustawiaj routera obok zewnętrznej ściany domu. Router stojący przy ścianie zwyczajnie marnuje swoje możliwości rozgłaszając sygnał u sąsiada.
  • Trzymaj router z dala od elektroniki.
  • Nie zamykaj routera w metalowych skrzynkach np. w skrzynce bezpiecznikowej.
  • Ustaw anteny w pozycji pionowej
  • Trzymaj się z dala od zakłócaczy sygnału opisanych w " CO ZAKŁÓCA TWOJĄ SIEĆ WIFI?".
Jeśli nie jesteś specjalistą, nie jesteś biegły w sprawach technicznych pamiętaj, że możesz skorzystać z dodatkowych usług które znacznie ułatwią Twoje życie!

CO ZAKŁÓCA TWOJĄ SIEĆ WIFI?

Są różne przyczyny słabego zasięgu sieci Wi-Fi w twoim mieszkaniu, mogą to być zakłócenia generowane np. przez... sąsiadów! Oczywiście nie musi tak być ponieważ zakłócaczy sygnału jest wiele. Poniżej przestawiamy najpopularniejsze zagrożenia dla bezprzewodowej sieci Wi-Fi:
  • KONSTRUKCJA BUDYNKU:grube, nośne ściany budynku znacznie osłabiają sygnał Wi-Fi, w domach jednorodzinnych, sygnał sieci Wi-Fi tłumią także żelbetowe stropy.
  • MIKROFALE:jeśli router znajduje się w pobliżu kuchenki mikrofalowej to przepustowość danych może spadać nawet o 70%. Oczywiście tylko gdy kuchenka jest włączona.
  • BLUETOOTH:urządzenia używające tej samej częstotliwości co sieć Wi-Fi stanowią źródło zakłóceń sieci, są to np. urządzenia Bluetooth, nadajniki bezprzewodowych myszy i klawiatur działających na częstotliwości 2,4Ghz.
  • PRZEWODY ELEKTRYCZNE:kable elektryczne i luźno ułożone przewody zasilające mogą w pewnych sytuacjach osłabiać sygnał.
  • LUSTRA:podobnie jak kafelki mogą zaszkodzić sygnałowi odbijając go z powrotem. Najlepiej nie ustawiać routera w pobliżu łazienki czy dużych luster.
  • AKWARIUM :może się wydawać śmieszne, ale tak – akwarium może blokować naszą sieć. Choć przyznać należy, że ten problem zdarza się rzadko.
  • Urządzenia monitorujące, elektroniczne nianie, kamery bezprzewodowe,inne sąsiadujące sieci Wi-Fi w obszarach o gęstej zabudowie,duże metalowe przedmioty np. szafka na akta.

Jak podłączyć router?

Zapoznaj się uważnie z instrukcją obsługi routera. Zwróć szczególną uwagę aby kabel dostarczający internet był włożony tylko i wyłącznie do portu oznaczonego jako WAN lub INTERNET. Nigdy nie wkładaj tego kabla do portów ponumerowanych lub opisanych jako LAN, porty te służą do połączenia routera z Państwa pozostałymi komputerami bądź innymi urządzeniami sieciowymi.

Mam słaby zasięg mojej sieci bezprzewodowej, jak go poprawić?

Zasięg sieci zależy od bardzo wielu czynników, między innymi od miejsca umieszczenia routera, ilości i grubości ścian pomiędzy komputerem a routerem, innych przeszkód stałych lub zakłóceń od innych sieci bezprzewodowych. Aby poprawić zasięg należy umieścić router wyżej, najlepiej w centralnym punkcie lokalu oraz w konfiguracji urządzenia wybrać kanał pracy nie zajmowany przez inne sieci.

Czy jest limit ilości ściąganych/wysyłanych danych?

Nie ma limitów.

Co robić, gdy nie można połączyć się z internetem?

  • Należy upewnić się czy modem jest zalogowany i czy nie została uszkodzona/rozłączona instalacja telewizji kablowej oraz połączenie modemu kablowego z komputerem.
  • Upewnić się, że modem kablowy jest włączony do prądu.
  • Upewnić się, czy sterowniki karty sieciowej są prawidłowo zainstalowane w systemie i czy karty sieciowa pobrała adres IP.
  • Zresetować modem z prądu.
  • Skontaktować się z Biurem Obsługi

Co należy zrobić jeżeli nie działa mi internet?

Prosimy o wyłączenie z prądu wszystkich urządzeń naszej firmy na 3 minuty (jak jest router to również). Jeśli internet nie zadziała po upływie 3 minut od podłączenia urządzeń ponownie do prądu prosimy o kontakt z działem technicznym.

Na urządzeniu światłowodowym świeci czerwona dioda (czasem oznaczona jako PON)

Jeżeli na urządzeniu kończącym światłowód świeci się czerwona dioda, a chwilowe odłączenie urządzenia od prądu nie pomogło, należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi w celu umówienia terminu serwisu.

Jak powinna być ustawiona karta sieciowa w komputerze?

Zarówno adres IP jak i DNS powinny być ustawione na pobieranie automatyczne.

Internet działa bardzo wolno, co robić?

Należy sprawdzić prędkość internetu poprzez stronę internetową www.speedtest.pl W przypadku braku wykupionej prędkości należy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta w celu umówienia wizyty technika.

W jaki sposób poprawnie sprawdzić prędkość internetu?

Należy odłączyć router WI-FI. Podłączyć komputer bezpośrednio do modemu kablowego/światłowodowego. Wejść na stronę www.speedtest.pl i zrobić test prędkości łącza.

Jak mogę korzystać z internetu na paru komputerach jednocześnie?

Należy się zaopatrzyć w router, który posiada funkcje rozdzielania sygnału. Istnieje możliwość zakupienia routera u nas w firmie.

Chcę zmienić prędkość Internetu, co powinienem zrobić?

Aby zmienić prędkość prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Pracownik BOK przygotuje aneks do umowy. Prędkość Internetu zostanie zmieniona od pierwszego dnia miesiąca po uprzednim dostarczeniu do siedziby podpisanego aneksu do umowy.

Jakie urządzenia potrzebuję, aby oglądać telewizję cyfrową?

Do odbioru telewizji cyfrowej potrzebny jest telewizor z wbudowanym dekoderem DVB-T albo dekoder DVB-T.

Czy aby korzystać z telewizji cyfrowej muszę posiadać nowoczesny telewizor?

Nie. Jeżeli posiadany telewizor jest starszej generacji lub nowy, ale nie posiadający głowicy DVB-T odbiór programów cyfrowych możliwy będzie poprzez podłączenie zewnętrznego dekodera zwanego Set Top Box’em (STB), który zostanie podłączamy do telewizora poprzez złącze EURO lub HDMI.